vrijdag 30 mei 2014

Retro.

Ben geboren in 1969.

Mijn gelukkige jeugdjaren heb ik door gebracht 
op een met bruine rib beklede bank.
Met oranje vitrage voor de ramen.

Waarschijnlijk ben ik daarom dol op Retro.




Zie je het plantenbakje achter de kleine 'Katrien'?



Die heeft mijn moeder altijd bewaard.




Nu staat hij al een tijdje bij ons in de kast.
Wist eigenlijk niet zo goed welke planten daar nu leuk in zouden staan.



Daarom naar mijn favoriete bloemenwinkeltje gereden voor advies.



Nog ingepakt ;-)








De motieven blijven goed zichtbaar.





Ga het bakje met plezier gebruiken.






17 opmerkingen:

  1. Bij mij was het een beige geribd bankstel... En mama had een hekel aan oranje (pfff flauw van haar). Dus niks oranje thuis....
    Ik kan me je jeugd levendig voorstellen (hier zit een 1973-exemplaar...)
    Maar dat bloempotje is zoooo mooi... Dat zou ik nu zelfs diréct kopen !!! Wat ik niet kan zien is van welk materiaal het gemaakt is ? Is het porselein ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ps en kleine Katrien is suuuuper schattig ;-)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hadden oranje/bruin geblokte vloerbedekking! Leuk je plantenbakje. Wat geweldig dat je moeder die bewaard heeft. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja ook wij (ik ben uit 1967) hadden gordijnen in bruin, beige, oranje. We hadden een beige bank en oranje lampvoeten. Lang leve retro. Je potje is allerschattigst met de moderne plantjes erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die foto wat lief!!!
    Ik ben van '68 en wij hadden een groene stoffen bank met van die gedraaide franjes onderaan,...god wat lelijk was dat zeg!
    De badkamer was paars meer weet ik eigenlijk meer. Zal ook eens in mijn fotoboek bladeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk bakje. Ik ben van 70, dus ook opgegroeid tussen veel oranje en bruin, haha!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk...de plantjes staan er mooi in!Roept ook vast vele herinneringen op!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt leuk, dat bakje met plantjes. Maar vooral die foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat indrukwekkend mooi allemaal:
    de kleine Katrien, het plantenbakje met het precies erbij passende plantje en de tekeningen van de dertienjarige dochter (die gelaatsuidrukkingen van de mensen voor en na, zo mooi vol expressie en zo het hele verhaal prachtig samenvattend, tekent ze nog zo goed ondertussen?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lizzy Duck?
      Kleine meisjes worden groot :-) ze wil tattooist worden.
      Dus nog steeds bezig met tekenen :-)

      Verwijderen
  10. Wat knelt kleine Katrien eigenlijk in haar kleine knuistjes?
    Het lijkt een ter ziele gegaan Agora konijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee, wel een eng rond ding eraan die in mijn keel had kunnen komen.
      Zou tegenwoordig als speelgoed afgekeurd worden ;-)

      Verwijderen
  11. Ah wat lief! En het plantje doet het bakje inderdaad goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig dat plantenbakje! En die potjestoren! Dat is helemaal nostalgie! :)
    De kaart van je vorige post is geweldig! Echt superorigineel die samenwoonaankondiging!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk die potjestoren...kan mij het geluid nog herinneren!
      Zo'n pok-geluid als je deze stapelt.

      Verwijderen