zondag 6 juli 2014

Is het zo'n dag?!!

Zaterdagochtend...gaap...
beetje uitgeslapen.

Rustig aan...
pak ik de spullen met de intentie om te gaan douchen.



Schoon ondergoed.


Een nieuw stoma zakje.
Doos is leeg?
O, ja gisteren de laatste gepakt.
Ik slof naar de logeerkamer, daar ligt de voorraad.


Geen stoma zakjes meer??
Nog een keer kijken.

O nee!!!
De medische speciaal zaak waar ik telefonisch altijd bestel 
is op zaterdag en zondag gesloten.
Plus, er is dan nog een dag levertijd. 
Ik reken razend snel, 4 dagen zonder zakjes. 
Arghhh.

Snap er niets van.
Ik ben toch een perfectionist?
ik denk altijd aan alles!

Op de site van de medische speciaal zaak staat een 06-nummer voor echte noodgevallen.
Is het een noodgeval?
Wik-weeg-schaam-bloos.
Ja! Bellen.

De mevrouw aan de telefoon gaat kijken wat ze kan doen,
of de materialen in voorraad zijn,
of er een koerier geregeld kan worden.
Ze belt zo terug.

Gespannen hang ik op.
Meteen gaat mijn telefoon weer.



Hmmm, 
zie op de display dat het mijn collega van de bibliotheek is.

Twijfel even, zal ik opnemen
of later terug bellen?

Wil immers nog gaan douchen.

Toch maar opnemen.

"Zeg zou jij niet werken vandaag?"
"Er staan al 45 minuten lang, klanten voor een dichte deur."

Voor de tweede keer die ochtend schrik ik mij rot.
"Wat?"
"Maar ik sta toch ingedeeld voor volgende week zaterdag?"
We 'panieken' wat heen en weer.

Maandag kan ik op het werkbriefje kijken waar de vergissing ligt,
nu is het snel handelen.

Zij kan snel de deur gaan openen en het eerste uur opvangen.

Ik kan snel haren wassen 
en de in de auto stappen,
twintig minuten rijden.


Na twee en half uur werken kom ik met het zweet op rug weer thuis.
Wat een dag...

Thuis wacht mij twee aangename verrassingen.



Een hele voorraad stoma zakjes.
Door een koerier bezorgd.

Volgens Donald was de koerier;
"een oud mannetje in een particuliere auto".
Mijn redder :-)




De inhoud laat ik later zien ;-)
Els, de brief kwam binnen op het allerbeste moment!






"Today, i give myself permission to not be perfect."






15 opmerkingen:

  1. Katrien!!!! Hoe was dat mogelijk? En zonder? Hoe kan je dat overbruggen? En dan nog onverwacht moeten werken ook! Wat een pechdag maar gelukkig dan toch nog leuke post! Ik ben benieuwd?
    :-) Leuke spreuk trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar OnlieMieke toch, je leest in je ongerustheid mijn blog berichtje iets te snel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoelde... stel dat je een heel weekend zonder had gezeten... wat dan??? Ik had dus al direct het ergste scenario voor ogen... ik lees niet te snel... ik lees je berichtje heel zorgvuldig.. ik ben flink! Onderschat mij niet hé! ;)

      Verwijderen
    2. Haha sorry.
      Als er niets geleverd had kunnen worden, misschien had ik dan bedacht naar een ziekenhuis te rijden en daar op de Maag-darm-lever afdeling om zakjes gevraagd. :-)

      Verwijderen
  3. Pfoeh, wat een opluchting dat de stomazakjes toch nog op tijd kwamen! Ik kan me voorstellen dat je in paniek raakt zonder.... niet niks om een stoma te hebben. Hopelijk is het tijdelijk x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar meisje toch....
    Kriske vertelde me stilletjes vorige week al iets van je stoma, ik viel uit de lucht, blijkbaar ben ik nog niet ver genoeg in je verleden "teruggelezen" via je blog... ik wist het niet...
    En dan nu dit nog- pfff - ik zou niet weten hoe ik zou reageren, ik denk dat ik helemaal zou flippen !!!
    Dan moet ik wel zeggen, hoedje af dat je dan nog je kalmte kan bewaren, om ook nog eens de werk-paniek-situatie op te lossen ! Amai !!
    Toch goed dat er een vriendelijk oud koeriertje is geweest in elk geval :-). En fijn van die firma, dat ze bereid zijn snel in actie te schieten.
    Ik hoop dat je zondag een beetje rustiger was.... ;-)
    xxx, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat moet een onwerkelijke ochtend geweest zijn?! Alsof je de wereld zonder jou een week heeft doorgeleefd en jouw stomazakken zijn opgegaan en er een verandering in je werkplanning is geweest.
    Wat geweldig van die leverancier om die zakken te brengen. Het was vast een familielid die even heen en weer is gereden. Geweldig, zulke mensen begrijpen jouw nood.
    Knap dat je je kon omschakelen en toch naar het werk bent gereden. En hoopgevend voor bibliotheken dat mensen er voor in de rij staan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar Katrien toch,
    zoveel op één voormiddag!
    Ik kan er me perfect in inleven. Zou helemaal panikeren in jouw plaats. En dan tegelijk het werk ook nog (daar droom ik af en toe van, eh, dat er een klas op mij zit te wachten, terwijl ik nog in bed lig, en in mijn hele diepe slaap probeer ik dan op te staan, maar dat lukt me dan niet omdat ik zo zwaar en moe aanvoel.... en dan te bedenken dat het bij jou echt was. Stonden er nog mensen in de rij die er van bij de opening waren? En hoe reageerden die dan?

    Terwijl ik een beetje opgejaagd geraakte van jouw 'pech'-verhaal, keerde de rust meteen weer na het zien van de bloemengranny's. Ik blijf ze mooi vinden met die pluizige achtergrond. En vooral natuurlijk omdat ze ZO herkenbaar zijn. De identiek dezelfde lapjes zijn ondertussen al in mijn quilt genaaid. Ik borduur er binnenkort je naam bovenop. Wil de K-naam of de I-naam?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk dat je op zo'n dag mooie post krijgt!!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pfff, dat is wel heel veel op 1 dag! Vind je wel stoer dat je het met ons deelt. Ik denk dat we ons er allemaal wel in herkennen zulke dagen. Enne een lintje voor de koerier!! Lief!! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat erg, wat een dag. En je vertelt het allemaal nogal nuchter. Hoe is het afgelopen met je werk?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig alles nog goed gekomen... wat een stress moet jij gehad hebben zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh balen is dat!! Mijn mr. A heeft een paar jaar een stoma gehad.
    En waar ik overal tampons heb liggen ( kom ze op de gekste plekken tegen ) daar had hij altijd zakjes.
    Als 1 van de 2 op was gingen we eerst alle tassen/auto's etc. nazoeken.
    Goeie service trouwens! Toevallig dat bedrijf in Waddinxveen?
    Gelukkig goed afgelopen allemaal.
    Liefs, Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. OMG! Ik was al zot geworden! Wat ben jij een flinkerd!
    En fijn dat de post op de goede moment kwam, dik verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zien er wel cool uit zo, dat paars doet het goed bij het behang en de bloemen ;-). Held.

    BeantwoordenVerwijderen